23. april 2014
BLOG
Øjvind Hesselager:
Teknologitosser

Medieselskab vil lave print-selv magasiner

Et stort amerikansk magasinselskab har indgået en aftale med printerfirmaet HP. Ideen er, at læserne selv skal printe sine magasiner.
20/10/2011 | 11:06

Af: Mads Olrik Berthelsen

Et stort amerikansk magasinselskab har indgået en aftale med printerfirmaet HP. Ideen er, at læserne selv skal printe sine magasiner.

I stedet for at få magasinet ind af brevsprækken, kan du nu få printerblæk af højeste kvalitet leveret til døren og printe dine magasiner selv, når og hvor du har lyst. Det er ideen bag et nyt samarbejde mellem printerfirmaet HP og det amerikanske medieselskab Condé Nast. Det skriver HP i en pressemeddelelse.

Condé Nast står blandt andet bag magasiner som Golf Digest og Wired. Men disse magasiner er dyre at sende ud til kunderne. I den løsning, de har stykket sammen sammen med HP, vil læseren hver måned modtage en forsendelse printerblæk fra HP og kan dermed printe magasinerne ud, når de selv har lyst.

»Dette her projekt er blot én af mange måder, Condé Nast bruger ny teknologi til at inddrage brugerne. Med dette nye HP-program vil forbrugeren få mulighed for at få kontrol over indholdet fra vores magasiner,« siger Julie Michalowski fra Condé Nast i pressemeddelelsen.

Condé Nast udgiver 18 magasiner i Nordamerika.

Kommentar

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

Kommerciel journalist

Jyske Medier A/S
Ansøgningsfrist: 05/05/2014

Ritzau søger reporter til Sydney, Australien

ritzau
Ansøgningsfrist: 25/04/2014

Ekstra Bladet søger Journalist til sportsredaktionen

Ekstra Bladet
Ansøgningsfrist: 28/04/2014

Kristeligt Dagblad søger en Sundheds- og samfundsreporter til avisen

Kristeligt Dagblad
Ansøgningsfrist: 25/04/2014

Kristeligt Dagblad søger en digital journalist til k.dk

Kristeligt Dagblad
Ansøgningsfrist: 25/04/2014


Nyt fra Kommunikationen.dk

23/04/2014 | 12:53
14/04/2014 | 13:15
14/04/2014 | 11:01