24. april 2014
BLOG
Nick Allentoft:
Gør DR til open source

Find kosten frem

Kaj Høivang skriver stort set altid nogle rigtig interessante indlæg på sin blog, og mindre interessant og relevant er det ikke i det seneste, hvor han tager journalisters blindhed overfor tal under (k)ærlig behandling.
10/06/2010 | 08:29
Mads Kristensens billede
Mads Kristensen

Kaj Høivang skriver stort set altid nogle rigtig interessante indlæg på sin blog, og mindre interessant og relevant er det ikke i det seneste, hvor han tager journalisters blindhed overfor tal under (k)ærlig behandling.

For det står vitterligt ikke for godt til. Faktisk er det skræmmende, så mange journalister, der skøjter så meget rundt i tal, at de virkelig helt burde holde sig fra nogensinde at forsøge at sætte deres regnefærdigheder på offentlig skrift.

Når specielt dette indlæg i mine øjne er interessant, skyldes det, at det er med til at sætte fingeren på en udfordring, som rigtig mange har; nemlig at feje for egen dør og selv blive bedre, før vi begynder at stille forventninger op og pege fingre ad andre.

Det er meget almindeligt i dag i forståelig frustration at klage sin nød over danskerne, der svigter betalingsmedierne, og vil have det hele gratis. Men hånden på hjertet? Hvor gode er vi i virkeligheden selv til at give dem et produkt, det er den største selvfølgelighed at betale for?

Når politisk dækning mestendels kommer til at handle om form over indhold, og landets matetiklærere og andre med et bare minimalt forhold til akkuratesse krummer tæer over manglende færdigheder i de fire regnearter, kan man så fortænke dem derude - de almindelige danskere - i at slå op i banen og tænke, at det gratis er godt nok? At der ikke er nogen som helst grund til at gå ud og investere i et journalistisk produkt?

Gad nok vide hvor meget journalister og medier i fællesskab kunne vende bøtten og sende medierne på en ny optur, hvis kosten blev fundet frem og skidtet foran egen dør blæst væk?

Seneste nyheder

24/04/2014 | 16:16
Lasse Højsgaard
24/04/2014 | 15:12
Andreas Marckmann Andreassen
24/04/2014 | 13:21
Øjvind Hesselager
24/04/2014 | 12:33
Andreas Marckmann Andreassen

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

BERLINGSKE MEDIA SØGER //DIGITAL REDAKTØR TIL BERLINGSKE BUSINESS

Berlingske Media A/S
Ansøgningsfrist: 19/05/2014

Kommerciel journalist

Jyske Medier A/S
Ansøgningsfrist: 05/05/2014

Ritzau søger reporter til Sydney, Australien

ritzau
Ansøgningsfrist: 25/04/2014

Ekstra Bladet søger Journalist til sportsredaktionen

Ekstra Bladet
Ansøgningsfrist: 28/04/2014

Kristeligt Dagblad søger en Sundheds- og samfundsreporter til avisen

Kristeligt Dagblad
Ansøgningsfrist: 25/04/2014

Kristeligt Dagblad søger en digital journalist til k.dk

Kristeligt Dagblad
Ansøgningsfrist: 25/04/2014

Nyt fra Kommunikationen.dk

23/04/2014 | 12:53
14/04/2014 | 13:15
14/04/2014 | 11:01