25. oktober 2014

DR Ultra – Det for børn

DR lægger op til høje forventninger med navnet på den nye tv-kanal, der går i luften i starten af 2013. Kanalen skal hedde DR Ultra, og målgruppen er de 7-12-årige (Rettet 6.12.12)
05/12/2012 | 09:24

Af: Lasse Lindquist

DR lægger op til høje forventninger med navnet på den nye tv-kanal, der går i luften i starten af 2013. Kanalen skal hedde DR Ultra, og målgruppen er de 7-12-årige (Rettet 6.12.12)

DR Ultra, som løst kan oversættes til DR ’ekstra’, er navnet på den nye satsning, der fra starten af det nye år skal yde public service til danskere mellem 7 og 12 år. Det skriver dr.dk.

Det er vigtigt med en målrettet henvendelse til aldersgruppen, mener DR’s generaldirektør, Maria Rørbye Rønn.

»Der er langt fra en fireårigs verden til en 12-årigs. Med to børnekanaler kan vi levere et langt bedre og mere alderssvarende indhold til både små og store børn. Det betyder nemlig, at Ramasjang, som indtil nu har været delt af både små og store børn, fremover vil være et helt trygt valg for de små og deres forældre. Samtidig kan vi på DR Ultra udfordre og eksperimentere meget mere sammen med de større børn. På den måde styrker vi markant vores allerede gode, danske tradition for kvalitativt og stærkt børne-tv,« siger Maria Rørbye Rønn til dr.dk.

På børnenes præmisser

Kirstine Vinderskov er kanalredaktør for DR Ramasjang og bliver også redaktør for den nye kanal, som blandt andet skal sende nyheder til børn. Og så skal den tale ind i børnenes virkelighed, forklarer hun.

»Vi vil ikke vise børn, som de voksne mener at de bør være, men som de er i virkeligheden. Vi tror på de store børn som handlekraftige, nysgerrige individer, der ønsker at involvere sig i hinanden og i deres omverden. Det er vores ansvar at sørge for, at der er et tilbud, som kan reflektere og stimulere dette, men det skal være på deres præmisser, så det appellerer til dem,« siger Kirstine Vinderskov til dr.dk.

Rettet 6.12.12: Vi havde fejlagtigt oplyst, at Kirstine Vinderskov bliver direktør for DR Ultra. Hun bliver kanalredaktør.

Kommentar

05/12/2012 - 18:20
Mikael Nielsen
Åh nej, endnu en børnetv kanal. 

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

VELUX Group Media Relations Manager

VELUX A/S
Ansøgningsfrist: 14/11/2014

Erfaren pressechef til Industriens Pension

Industriens Pension
Ansøgningsfrist: 06/11/2014

Berlingske Media søger// Redaktionssekretær med sans for debat (vikar)

Berlingske Media A/S
Ansøgningsfrist: 26/10/2014

Journalist til Danmarks Naturfredningsforening

Danmarks Naturfredningsforening
Ansøgningsfrist: 31/10/2014

Kommunikationschef med skarp pen og strategisk blik

Dansk Skuespillerforbund
Ansøgningsfrist: 28/10/2014

Byggeriets nye lufthammer til Licitationen

Licitationen – Byggeriets Dagblad
Ansøgningsfrist: 03/11/2014

Redaktør til Magisterbladet

DM – Dansk Magisterforening
Ansøgningsfrist: 03/11/2014

 

Nyt fra Kommunikationen.dk