22. oktober 2014
BLOG
Brigitte Alfter:
Den syvende kunde

Corporate Branding

Bogen er anmeldt af: Peter Goll, adm. direktør og partner i kommunikationsbureauet Geelmuyden.Kiese.
31/01/2007 | 09:00

Af:

Bogen er anmeldt af: Peter Goll, adm. direktør og partner i kommunikationsbureauet Geelmuyden.Kiese.

»Corporate Branding - et værktøj til strategisk kommunikation«, Lars Sandstrøm, Forlaget Samfundslitteratur, 212 sider, 299 kroner. 

Anden udgave af Lars Sandstrøms »Corporate branding« er en grundig og let læst introduktion til branding for alle, der vil vide mere om emnet. Men bogens løfte om at fungere som værktøj til strategisk kommunikation holder ikke.

En journalist sagde engang, da jeg omtalte min »to-do-liste«, at jeg fandeme ikke skulle bruge den slags ord over for ham. Og hvis man har det sådan med ord som branding, nøgleindikatorer og social-etiske foranstaltninger, er der ingen grund til at plage sig selv med bogen.

Men hvis man ønsker at komme nærmere en forståelse af, hvad der er bag disse ord, så giver »Corporate Branding« en god forklaring. Bogen har især et godt blik for, hvor vigtigt det er at inddrage samarbejdspartnere (stakeholdere) i processerne, når man arbejder med branding.

Men undertitlen lover som sagt mere, end den kan holde.

Strategisk kommunikation flytter magt over tid. Strategisk kommunikation udnytter fortællepositioner, værdier (branding) og dramaturgiske greb. Strategisk kommunikation rummer en metodisk styring og struktur for de processer, man skal arbejde med for at få alle elementer i kommunikationen til at gå op i en højere enhed. Alt dette dækker bogen ikke. Men som introduktion til branding er den bestemt læseværdig.

Kommentar

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

Erfaren pressechef til Industriens Pension

Industriens Pension
Ansøgningsfrist: 06/11/2014

Børsen søger tv-folk til Børsen Play - Planlægningsreporter

Dagbladet Børsen A/S
Ansøgningsfrist: 24/10/2014

Børsen søger tv-folk til Børsen Play - Studievært

Dagbladet Børsen A/S
Ansøgningsfrist: 24/10/2014

Børsen søger tv-folk til Børsen Play- Billedkoordinator

Dagbladet Børsen A/S
Ansøgningsfrist: 24/10/2014

Børsen søger tv-folk til Børsen Play - Deskreporter

Dagbladet Børsen A/S
Ansøgningsfrist: 24/10/2014

Børsen søger tv-folk til Børsen Play - Nyhedsredaktør

Dagbladet Børsen A/S
Ansøgningsfrist: 24/10/2014

Børsen søger tv-folk til Børsen Play - Producer

Dagbladet Børsen A/S
Ansøgningsfrist: 24/10/2014

Berlingske Media søger// Redaktionssekretær med sans for debat (vikar)

Berlingske Media A/S
Ansøgningsfrist: 26/10/2014

Berlingske Media søger// Social Medie-redaktør til BT

Berlingske Media A/S
Ansøgningsfrist: 24/10/2014

Berlingske Media søger// Jourhavende til BT

Berlingske Media A/S
Ansøgningsfrist: 24/10/2014

Journalist til Danmarks Naturfredningsforening

Danmarks Naturfredningsforening
Ansøgningsfrist: 31/10/2014

Kommunikationschef med skarp pen og strategisk blik

Dansk Skuespillerforbund
Ansøgningsfrist: 28/10/2014

Byggeriets nye lufthammer til Licitationen

Licitationen – Byggeriets Dagblad
Ansøgningsfrist: 03/11/2014

Redaktør til Magisterbladet

DM – Dansk Magisterforening
Ansøgningsfrist: 03/11/2014

Nyt fra Kommunikationen.dk