30. juli 2014
BLOG
Øjvind Hesselager:
Hot stuff

Corporate Branding

Bogen er anmeldt af: Peter Goll, adm. direktør og partner i kommunikationsbureauet Geelmuyden.Kiese.
31/01/2007 | 09:00

Af:

Bogen er anmeldt af: Peter Goll, adm. direktør og partner i kommunikationsbureauet Geelmuyden.Kiese.

»Corporate Branding - et værktøj til strategisk kommunikation«, Lars Sandstrøm, Forlaget Samfundslitteratur, 212 sider, 299 kroner. 

Anden udgave af Lars Sandstrøms »Corporate branding« er en grundig og let læst introduktion til branding for alle, der vil vide mere om emnet. Men bogens løfte om at fungere som værktøj til strategisk kommunikation holder ikke.

En journalist sagde engang, da jeg omtalte min »to-do-liste«, at jeg fandeme ikke skulle bruge den slags ord over for ham. Og hvis man har det sådan med ord som branding, nøgleindikatorer og social-etiske foranstaltninger, er der ingen grund til at plage sig selv med bogen.

Men hvis man ønsker at komme nærmere en forståelse af, hvad der er bag disse ord, så giver »Corporate Branding« en god forklaring. Bogen har især et godt blik for, hvor vigtigt det er at inddrage samarbejdspartnere (stakeholdere) i processerne, når man arbejder med branding.

Men undertitlen lover som sagt mere, end den kan holde.

Strategisk kommunikation flytter magt over tid. Strategisk kommunikation udnytter fortællepositioner, værdier (branding) og dramaturgiske greb. Strategisk kommunikation rummer en metodisk styring og struktur for de processer, man skal arbejde med for at få alle elementer i kommunikationen til at gå op i en højere enhed. Alt dette dækker bogen ikke. Men som introduktion til branding er den bestemt læseværdig.

Kommentar

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

FOTOGRAF TIL SCANPIX

Berlingske Media A/S
Ansøgningsfrist: 25/08/2014

Mediehuset Herning Folkeblad søger: Nyhedsredaktør

Mediehuset Herning Folkeblad
Ansøgningsfrist: 22/08/2014

Virksomhedsredaktør – genopslag

Dagbladet Børsen A/S
Ansøgningsfrist: 15/08/2014

Kommunikationskonsulent til KORA

KORA, Det Nationale Institut for Kommuners og Regioners Analyse og Forskning
Ansøgningsfrist: 07/08/2014

Webredaktør til religion.dk og kristendom.dk

Kristeligt Dagblad
Ansøgningsfrist: 20/08/2014

Reporter til Fyns Amts Avis på Ærø

Fyns Amts Avis
Ansøgningsfrist: 10/08/2014

Vikar til Fyns Amts Avis på Ærø

Fyns Amts Avis
Ansøgningsfrist: 10/08/2014

Lokalredaktør til Fyns Amts Avis på Ærø

Fyns Amts Avis
Ansøgningsfrist: 10/08/2014

Pressekonsulent

Region Hovedstaden - Psykiatri
Ansøgningsfrist: 03/08/2014

Klipper/fotograf/visuel producer til dokumentar

Dokumentarkompagniet
Ansøgningsfrist: 15/08/2014