2. september 2014
BLOG
Øjvind Hesselager:
Revolution mod praktikhysteriet

Corporate Branding

Bogen er anmeldt af: Peter Goll, adm. direktør og partner i kommunikationsbureauet Geelmuyden.Kiese.
31/01/2007 | 09:00

Af:

Bogen er anmeldt af: Peter Goll, adm. direktør og partner i kommunikationsbureauet Geelmuyden.Kiese.

»Corporate Branding - et værktøj til strategisk kommunikation«, Lars Sandstrøm, Forlaget Samfundslitteratur, 212 sider, 299 kroner. 

Anden udgave af Lars Sandstrøms »Corporate branding« er en grundig og let læst introduktion til branding for alle, der vil vide mere om emnet. Men bogens løfte om at fungere som værktøj til strategisk kommunikation holder ikke.

En journalist sagde engang, da jeg omtalte min »to-do-liste«, at jeg fandeme ikke skulle bruge den slags ord over for ham. Og hvis man har det sådan med ord som branding, nøgleindikatorer og social-etiske foranstaltninger, er der ingen grund til at plage sig selv med bogen.

Men hvis man ønsker at komme nærmere en forståelse af, hvad der er bag disse ord, så giver »Corporate Branding« en god forklaring. Bogen har især et godt blik for, hvor vigtigt det er at inddrage samarbejdspartnere (stakeholdere) i processerne, når man arbejder med branding.

Men undertitlen lover som sagt mere, end den kan holde.

Strategisk kommunikation flytter magt over tid. Strategisk kommunikation udnytter fortællepositioner, værdier (branding) og dramaturgiske greb. Strategisk kommunikation rummer en metodisk styring og struktur for de processer, man skal arbejde med for at få alle elementer i kommunikationen til at gå op i en højere enhed. Alt dette dækker bogen ikke. Men som introduktion til branding er den bestemt læseværdig.

Kommentar

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

Bliv Journalistens nye artdirector

Journalisten
Ansøgningsfrist: 22/09/2014

Journalistisk Indpisker

Ekstra Bladet
Ansøgningsfrist: 15/09/2014

Erhvervs- Reporter

Ekstra Bladet
Ansøgningsfrist: 15/09/2014

Nyheds-Reporter

Ekstra Bladet
Ansøgningsfrist: 15/09/2014

Pressechef - Realdania

Mercuri Urval
Ansøgningsfrist: 03/09/2014

Journalist til Ribe

Syddanske Medier
Ansøgningsfrist: 10/09/2014

EU-korrespondent for Børsen

Dagbladet Børsen A/S
Ansøgningsfrist: 12/09/2014

CENTER FOR BOLIGSOCIAL UDVIKLING SØGER PRESSEMEDARBEJDER

Center for Boligsocial udvikling
Ansøgningsfrist: 08/09/2014